Nemzetközi szállítás – a gazdaság mozgatórugója

Gazdaság

A globális ellátási láncokról leggyakrabban akkor hallunk, amikor valamilyen probléma fennakadásokat okoz a rendszerben. Talán nem véletlen, hogy az elmúlt két évben gyakori téma, hiszen a világjárvány közvetlen hatásai mellett az elszabaduló energiaárak és egy szokatlan incidens is nehezítette a nemzetközi szállítás helyzetét. Márpedig ha az áruforgalom akadozik, a gazdaság fogaskerekei csikorogni kezdenek.

A globális gazdaság jó – amíg problémamentes

A fejlett világ lakossága és piaci szereplői ahhoz szoktak, hogy az áruk – legyenek akár alapanyagok vagy késztermékek – akkor is viszonylag könnyen hozzáférhetők, ha az előállításuk nem egyenletesen oszlik el a világ különböző részei között. Egyebek mellett ezt biztosítják azok a mindent átszövő közlekedési hálózatok, amelyeken a termékek nemzetközi szállítása megvalósul.

A tengeri fuvarozásban tapasztalható konténerhiány vagy az összes szállítmányozási módra ható energiaár-emelkedés jelentős megpróbáltatás az ágazat szereplőinek. És az sem véletlen, hogy milliók aggódtak, amikor tavaly a világ egyik legnagyobb teherszállító hajója napokra blokkolta a Szuezi-csatorna forgalmát.

Nemzetközi szállítás európai módra

Bár kihívások kontinensen belül is adódnak, a szárazföldön jellemzően kiszámíthatóbbak a viszonyok. A brexit hatásai vagy a teherfuvarozásban tapasztalható sofőrhiány ellenére a nagy nemzetközi vállalatok képesek mozgásban tartani az európai áruforgalmat, amitől nemcsak mi, végfogyasztók, hanem az általunk használt termékek gyártói és kereskedői egyaránt jelentős mértékben függnek.

A 14 európai országban jelen lévő Raben Group logisztikai szolgáltatóként nemcsak meghatározó szereplő a nemzetközi szállítás terén, de a hagyományostól eltérő megoldásaival ahhoz is hozzájárul, hogy a kontinens távoli pontjait is hatékonyan és gyorsan kösse össze egymással. A cég debreceni depójából például naponta indulnak raklapos küldeményeket szállító járatok, amelyek egy-két napon belül megérkeznek szlovákiai vagy lengyelországi célpontokra. A gyűjtőszállítmányozás sajátosságaiból adódóan pedig már egyetlen palettányi árut is feladhatunk, akár a balti vagy a skandináv államok valamelyikébe.