Ikarus 280

Már tetővel is védik a szegedi retró trolibuszt

Gazdaság Helyi hírek

Szeged még 1991-93-ban szerzett be hat Ikarus 280-as trolibuszt, ezekből egy már múzeumi darab, egy pedig időnként nosztalgiajárat a városban.

A Közlekedési Múzeumban az utóbbi időben nagyot tudtunk előrelépni számos muzeális jármű megvédése érdekében – írta közösségi oldalán Vitézy Dávid. Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, és Közlekedési Múzeum megbízott főigazgatója hozzátette, a Kormány által biztosított gyűjteményfejlesztési támogatásból egy nagy méretű sátrat emeltek, hogy fedett helyen tárolva óvhassák az elmúlt években begyűjtött buszaikat az időjárás viszontagságaitól.

A járművek mellett az M3-as metróvonal állomásairól megmentett eredeti belsőépítészeti berendezéseinek is megfelelő tárolási körülményeket alakítottak ki. Ezzel mintegy 800 négyzetméterrel növelték saját raktározási kapacitásaikat, felkészülve a további gyűjteménygyarapításokra is.

Tető védi már a múzeumi darabokat.
Tető védi már a múzeumi darabokat.

Megosztott képek között ott van egykoron Szegeden utasokat szállító Ikarus 280-as trolibusz is, még az eredeti, zöld-fehér SZKT-fényezéssel. A város 1991-93-ban szerzett be ilyen trolibuszokat, összesen hat darabot, ezek mindegyikét Szegeden szerelték készre. A járművekbe a szovjet ZiU-9-esek berendezése volt beépítve.

A szegeder.hu úgy értesült, hogy 2001-ben a szegedi 502-es trolibuszt Budapesten felújították. Kocsiszekrényét a Volánbusz Szabolcs utcai telepén javították, míg villamosberendezését a volt Ganz-MÁVAG Kőbányai úti egyik szerelőcsarnokában kicserélték háromfázisú aszinkronmotorosra.

Mára hat troliból csak egy, az 505-ös van Szegeden, ami néha utasokat is szállít, mint nosztalgiajárat.