A müncheni székhelyű vállalat pénteken közölte, hogy az amerikai Spartanburgban lévő gyáregységben és a motorkerékpárokat gyártó berlini üzemben május 4-től fokozatosan indítják el a termelést – írja a 24.hu.
Egy héttel később a BMW legnagyobb európai üzemében, az alsó-bajorországi Dingolfing lévő gyárban, valamint Mexikóban indítják újra a gyártósorokat.
Münchenben, Lipcsében és Regensburgban, valamint a dél-afrikai Rosslynban és az angliai Oxfordban legkorábban május 18-án veszik fel ismét a munkát, a piaci fejleményektől függően.
Minden a piacoktól és a kereslettől függ. Vannak kezdeti pozitív jelek, főként Kínában és Dél-Koreában, de a helyzet más piacokon továbbra is bizonytalan
– jelezte a BMW szóvivője.
A dingolfini gyárban, ahol az Ázsiában nagy népszerűségnek örvendő luxusmodelleket szerelik össze, egy műszakban indul el a termelés. Elővigyázatosságból a munkavállalóknak arcmaszkot kell viselniük, és egymástól meghatározott távolságban kell maradniuk.
A BMW motorgyáraiban már hétfőn elindul a termelés, hogy az összeszerelő üzemek is munkába tudjanak állni.
A BMW márciusban állította le európai, észak-amerikai és dél-afrikai gyárait, mivel bezártak az autókereskedő szalonok és összeomlott az autók iránti kereslet a járvány miatt.
A német konszern értékesítése január-márciusban éves összevetésben 20,6 százalékkal csökkent, csak 477 ezer autót értékesítettek a BMW, Rolls-Royce és Mini márkákból. Kínában az eladások 31 százalékkal, Európában 18 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 17 százalékkal csökkentek.