Díjat nyert a Procter&Gamble az első Fenntarthatóság Szimbóluma versenyen

Gazdaság Helyi hírek

2020. szeptember 24. – Termék és szolgáltatás kategóriában díjazták a
Procter&Gamble Ariel POD termékét a Trade Magazin Fenntarthatóság Szimbóluma
versenyén. A szakmai díjat a Business Days 2020 konferencia keretében megrendezett
ünnepélyes díjátadón Gabriel Makki, Közép-Európai értékesítési igazgató vette át
tegnap délután.

A Trade magazin idén először hirdette meg a Fenntarthatóság Szimbóluma pályázatot,
amelynek célja, hogy évente minél több olyan sikeres projektet mutasson be, amelyek
hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. A meghirdetett vállalati és
márkakategóriákba összesen 23 pályázat érkezett, amelyet a szakmai zsűri online értékelt. A
Procter&Gamble az Ariel POD márkájával pályázott, és a termék/szolgáltatás kategóriában
elnyerte a fenntarthatósági szakmai díjat. A nyertes pályázat bemutatta a termék
gyártásának és fogyasztói felhasználásának jelentős szerepét a termék ökológiai
lábnyomának tekintetében.

Ariel POD: hatékony mosókapszula és energiatakarékosság a mosókonyhában

A folyamatos termékfejlesztésnek köszönhetően az Ariel POD mosókapszula már 30 fokon
is kiváló mosási eredményt mutat. Az Energy Saving Trust kutatás szerint a 40 fok
helyett 30 fokon történő mosás 57%-os energiamegtakarítást eredményez, a hideg
vízben történő mosás pedig hozzájárul a mosott ruhák formájának és színének
megőrzéséhez, hosszabb élettartamához is.

„A termék teljes életciklusának közel 75%-a a fogyasztói oldalon van, így gyártóként
célunk, hogy a háztartásokban segítsük megvalósítani a hatékony és energiatakarékos
mosást. Az Ariel POD ebben nyújt segítséget. – mondta Krubl Yvette, a vállalat
kommunikációs vezetője. – A körkörös gazdaság egyik élharcosaként minden szempontot
figyelembe veszünk, ami befolyásolja a termék ökolábnyomát, így a levegőszennyezés, a
vízfelhasználás és hulladékcsökkentés, a gyártói, fogyasztói és újrafelhasználás során is
folyamatosan fejlesztünk.”

A termék ökológiai lábnyomát tekintve hatalmas szerepe van a fogyasztói felhasználásnak,
amely a vállalatok részéről folyamatos termékfejlesztést igényel. Az Ariel POD-ban
elhelyezett zselé már alacsony hőmérsékleten gyorsan feloldódik, az Ariel Cool Clean
technológiának köszönhetően a mosókapszula így már 30 fokos vízben is eléri a kívánt
mosási hatást. A vállalat ezzel elérte egyik 2020-ra kitűzött európai célját, azaz a
csökkentett mosási hőmérséklet és a rövidebb mosási ciklus eredményeképpen 70
százalékkal energiatakarékosabbá váltak a mosógéppel végzett mosások.

Ökolábnyom a gyártás szempontjából
Az Ariel POD mosókapszulák alapanyaga 50%-ban megújuló a purclean-nek köszönhetően
csomagolása 20%-kal csökkentett, a felhasznált műanyagoknak egynegyede újrafelhasznált
műanyagból származik, a teljes csomagolás pedig 90%-ban újrafelhasználható. A POD
egyik legnagyobb előnye, hogy kétszeresen koncentrált termék, így fele akkora súlya van,
aminek köszönhetően 15%-kal kevesebb szállítójármű rója az utakat, a raktározás
hatékonyabb, és kevesebb energiafelhasználást igényel. A termék gyártása olyan üzemben
történik, amely nulla gyártási hulladékot küld a hulladéklerakókba és 100%-ban megújuló                                                                              energiát használ, amelynek eredményeképpen a CO2 kibocsátás 50%-kal csökkent. A
gyártóüzem a termék előállításához 20%-kal kevesebb vizet használ fel.

„Célunk, hogy világszerte 98%-ban az összes folyékony mosószert 75ml vagy annál kisebb
kiszerelésű koncentrált termékekbe sűrítsük, valamint, hogy mosószer termékeink 100%-ban
megújuló vagy újrafelhasznált alapanyagokból készüljenek. – tette hozzá a kommunikációs
vezető. – Ezt csakis a körkörös gazdaságot maximálisan követve lehet megvalósítani. A
körkörös gazdaság a Föld erőforrásait hatékonyan és fenntartható módon használja – a
szemetet termelő társadalomtól elmozdul az újrahasználás, újrahasznosítás és a lebomló
anyagok használata irányába. Az Ariel POD igazi innováció, hiszen a termék teljes
életciklusában minden elemében sikerült fenntarthatóbbá válni, mind a gyártás, a logisztika,
és a legnagyobb súlyt jelentő fogyasztói oldalon is. Természetesen az innovációk nem állnak
meg, és idén várható a nagyobb méretű termékek új csomagolása, amivel az egy POD-ra
jutó csomagolás 75%-kal fog csökkenni.”