Megmondjuk mit szeretnek a brit turisták Magyarországon!

Party Zone

Egyre többen érkeznek hozzánk a Nagy-Brittaniából, és egyre több időt is töltenek hazánkban. De
milyen okok állnak a szigetországi turisták hazánk iránti megnövekedett érdeklődése mögött?
Bauer Zsófia szociológus (Y-nsight Research) és Mezei Márk (Silberstein & Partners)
kommunikációs szakember azt térképezte fel közös kutatásában, hogy milyen magyarországi
turizmussal kapcsolatos beszélgetések voltak az elmúlt évben a szigetországban, és mik jelentették
azokat legfontosabb témákat aminek eredményeképpen az angol utazók hozzánk és nem a világ
más országába váltották meg a repülőjegyeiket.

„reggel megnéztük a várat, délután csillezünk a vízben, este buli – és
ez csak egy hétköznap”
Az elmúlt években folyamatosan nőtt a Magyarországra érkező külföldi turisták száma, és előre
láthatóan ez a növekedés még az elkövetkező időszakban is folytatódni fog. A számok pedig azt
mutatják, hogy meglehetősen jól érzik magukat a hazánkba érkező vendégek, hiszen nem csak a
nálunk elköltött pénz, de a vendégéjszakák száma is növekszik. Mit jelent mindez a számok nyelvén?
– 2010 óta közel másfélszeresére nőtt a külföldiek beutazásainak száma és gyakorlatilag
megduplázódott a kiadásuk,
– 2018-ban a külföldiek költése meghaladta a 2000 milliárd forintot.
– Az adatok jól mutatják, hogy a turizmus fontos szerepet tölt be mind nemzetgazdasági, mind
pedig országimázs szempontjából (Forrás: KSH: Helyzetkép a turizmus, vendéglátás ágazatról,
2018).

Mit gondolnak az angolok rólunk?
Az Egyesült Királyságból érkező turisták évek óta benne vannak a legfontosabb látogatóink listáján.
Éppen ezért tartottuk fontosnak megvizsgálni, hogy milyen vélemények és érvek jellemzik a brit
netezők magyarországi utazásaival kapcsolatos beszélgetéseit. Mit láttunk az elmúlt évben?

Mikor beszélnek rólunk?
A diskurzusok trendjében egy szignifikáns kiugrást regisztráltunk, valamint az év vége felé közeledve
élesen emelkedik a beszélgetés volumene. Ez az időszak amikor mindenki megtervezi a jövő évi (vagy
az adott év utolsó hónapjaiban esedékes egész éves bónuszok elköltésére alkalmas) pihenését.

Természetesen nem csak pozitív hírekkel került be a szigetországi internetes diskurzusokba. A nyári
hatalmas kiugrást például a Hableány turistahajó tragikus balesete körüli beszélgetések generálták,
amelyek jó része elsősorban részvétnyilvánításokból, valamint a Budapestre látogatni készülők
aggodalmairól is szólt (sokan latolgatták a hazánkba tervezett programjuk átszervezését).
Természetesen fontos tudnunk, hogy az év végi folyamatos emelkedés az ünnepi utazási időszakot
megelőző beszélgetések is „pörgetik”. Sokan tervezik ilyenkor a téli vakációjukat, a szilveszteri
bulijukat Magyarországra – és ilyenkor örömmel megosztják másokkal terveiket, illetve tippeket és
tanácsokat kérnek a már helyismerettel rendelkező netezőktől.

Milyen helyzetekben merül fel hazánk neve?
A netezők tipikusan három szituációban, időpontban beszélgetnek.

Az utazásuk előtt még a tervezés szakaszában, utazás közben, amikor hazánkban vannak, valamint
utazás után, már otthonról. Utazás előtt elsősorban terveiket és az országgal, látványosságaikkal
kapcsolatos kérdéseiket teszik fel (leginkább a fórumokon és kommentekben).
Utazás közben szintén felmerülnek a praktikus kérdések, de jóval nagyobb szerepet kapnak a spontán
élménymegosztások, pillanatképek és szelfik (Twitter, Instagram, Facebook). Utazás után szintén sok
képet osztanak meg, valamint élménybeszámolókat tesznek közzé (Instagram). Fórumokon ilyenkor
segítik a tapasztalt utazók, a magyarországi látogatást tervezőket.

 

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.